U vindt bij de veelgestelde vragen alle antwoorden op uw vragen over hoe u kan bestellen, het bestelproces, de levering van uw order, montage, onderhoud garantie, retouren en betaling.
Algemeen
Kan ik als particulier ook bij jullie bestellen?
Wat zijn de openingstijden van de Finish Profiles showroom?
De showroom is geopend van maandag t/m vrijdag van 08.00 uur tot 17.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 13.00 uur.
Wat zijn de openingstijden van het magazijn?
Het magazijn is geopend van maandag t/m vrijdag van 08.00 uur t/m 16.00 uur.
Kan ik advies krijgen van Finish Profiles?
Bij Finish Profiles kunt u altijd terecht voor vrijblijvend advies. Neem telefonisch contact op met onze klantenservice of kom langs in onze showroom waar wij u zullen adviseren.
Waar is de showroom gevestigd?
De Finish Profiles showroom is gevestigd op Component 110, 1446 WP te Purmerend. Kom gerust langs voor een kop koffie!
Kan ik platen bestellen die langer zijn dan die van de opgegeven maximale plaatlengte?
Dat is optioneel maar hangt af van uw aanvraag. Wilt u hier meer over weten? Dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice, zij zullen u daarna verder helpen.
Is Finish Profiles ISO gecertificeerd?
Vol trots kunnen wij u mededelen dat Finish Profiles eind 2017 het NEN-EN-ISO 9001 certificaat heeft verkregen. Dit is voor ons belangrijk, omdat Finish Profiles al meer dan 40 jaar staat voor service, snelheid en kwaliteit. Een uiting hiervan berust in onze ISO certificering.
Het proces
Offerte aanvragen en/of direct bestellen?
In onze webshop kunt u standaard afmetingen beplating bestellen. Of stel uw dak- en/of wand samen met de Finish dak-en wandconfigurator. U kunt direct een order plaatsen of een offerte aanvragen.
Ik heb geen ontvangstbevestiging, orderbevestiging of leveringsaankondiging ontvanger per e-mail, wat moet ik doen?
Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij zullen uw ontvangstbevestiging, orderbevestiging of leveringsaankondiging alsnog per mail aan u versturen.
Mijn bestelling is nog niet binnengekomen, wat moet ik doen?
U kunt dan contact opnemen met onze klantenservice. Zij zullen u informeren over de status van uw bestelling en kunnen indien nodig met andere vragen helpen.
Levering
Worden de materialen ook thuisbezorgd?
Indien gewenst bezorgen wij uw bestelling bij u thuis. De materialen worden bezorgd ongelost op de wagen. In overleg kan er eventueel franco gelost naast de wagen geleverd worden. Kijk voor meer informatie bij bezorgen.
Wat zijn de bezorgkosten?
Elke bestelling van profielplaten of zetwerk boven de € 950,- wordt franco geleverd. Bezorgkosten voor profielplaten tot 4 meter bedragen €90,75 excl. btw. Bij bestellingen van profielplaten langer dan 4 meter bedragen de bezorgkosten € 181,50. Orders van sandwichpanelen >200m2 worden franco bezorgd, zonder bijkomende kosten. Onder dit bedrag of deze aantallen betaalt u transportkosten afhankelijk van de postcode van het afleveradres.
Heeft u slechts iets kleins nodig, wat bijvoorbeeld per post of pakketdienst kan worden verstuurd? Dan zijn de bezorgkosten € 15,–.
Kan ik de bestelling op een ander adres dan mijn factuuradres laten bezorgen?
Ja, dat is mogelijk. Bij het plaatsen van uw bestelling kunt u zowel uw factuur- als bezorgadres invullen.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Het team van Finish Profiles doet er alles aan om de beloofde levertijd waar te maken. Als dat onverhoopt niet lukt, brengen we u daarvan op de hoogte.
Levert Finish Profiles ook buiten Nederland?
Finish Profiles levert aan klanten wereldwijd. Voor meer informatie over de landen waarnaar wij leveren kan u contact opnemen met onze verkopers. U kunt ons bereiken via 0299-451299 of stuur een bericht naar info@finish-profiles.com
Montage
Hoe monteer ik mijn dak- en/of wandplaten?
Bij de producten onder aan de pagina vindt u onder technische tekening en montage uitleg over hoe u uw dakpanplaten, dakplaten, wandplaten, sandwich dakpanelen en sandwich wandpanelen monteert.
Kan ik zonnepanelen op mijn dakplaten monteren?
Dat is zeker mogelijk. Stem af met onze klantenservice wat uw wensen zijn. U kunt ons bereiken via 0299-451299 of stuur een bericht naar info@finish-profiles.com
Onderhoud
Wat kan ik doen om condens te voorkomen?
Zorg voor goede ventilatie. De keuze van het onderdak en de lucht- en dampdichtheidsprestaties van de dakopbouw bepalen in grote maten het risico op condensatie.
Meer weten over dit onderwerp? Neem contact op!
Wat doet Finish profiles wat betreft corrosiebescherming?
Al onze producten worden vervaardigd uit verzinkt staal of aluzink, al dan niet voorzien van een coating. Verzinkt staal wordt na het walsen door een zinkbad gehaald met als doel het staal tegen corrosie te beschermen.
Garantie
Wat is de duur van de garantie op mijn dak-/wandplaten?
Producten met een Colorcoat HPS200 Ultra® of een Colorcoat Prisma® coating kunnen een garantieperiode hebben tot maar liefst 40 jaar. U kunt voor deze producten een garantieaanvraag indienen. Dit kan via de website van TataSteel. Voor de overige Colorcoat® producten kan u bij Finish Profiles een aanvraag indienen. Dit geldt voor de volgende coatings: Colorcoat® Polyester 25 mu (10 jaar gevel). U kan het garantiecertificaat aanvragen via de website van Finish Profiles.
Wat valt allemaal onder de garantie?
Gedurende een periode van zes maanden garandeert Finish Profiles dat de door haar geleverde zaken vrij zijn van ontwerp, materiaal- en fabricagefouten.
Retour
Is het mogelijk om mijn bestelling te retourneren?
Het is mogelijk om uw bestelling te retourneren. Daarvoor zijn er echter wel een aantal voorwaarden waaraan voldaan moeten worden:
1. U retourneert binnen een termijn van 14 dagen. De zichttermijn gaat in op de dag u het artikel ontvangt.
2. Uw bestelde producten zijn geen maatwerk: bijvoorbeeld profielplaten/sandwichpanelen en/of speciaal zetwerk. Dit kunnen wij helaas niet opnieuw aan andere klanten verkopen.
Hoeveel kost het om een artikel te retourneren?
De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de consument de verkoper opdracht geeft om het product op te halen dan berekent de verkoper hiervoor transportkosten (welke zal worden doorberekend aan de consument) en zal het tijdstip van ophalen door verkoper worden bepaald.
Op welke wijze kan ik mijn producten retour sturen?
De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
Betaling
Via welke methoden kan ik betalen?
U kunt uw order via de webshop betalen via iDeal, Creditcard en Paypal. Welke methode u ook kiest, u betaalt altijd veilig en het productieproces gaat gelijk van start. Een eventuele order die in samenspraak met de verkoper wordt geplaatst (telefonisch of per mail), kan ook via een overboeking worden voldaan. Dit zal wel het productieproces iets vertragen. Dit omdat wij, in beiden gevallen, uw order in behandeling nemen nadat de betaling voldaan is.
Binnen welke termijn moet de factuur betaald zijn?
De betaling kan via een factuur en via de webshop geschieden. Bij een factuur krijgt u een link of factuur om zodoende het bedrag over te kunnen maken, na betaling zullen wij uw order in behandeling nemen. Via de webshop dient u echter gelijktijdig te betalen bij het plaatsen van uw order.
Staat uw vraag niet bij de veelgestelde vragen?
Staat uw vraag en antwoord niet bij de veelgestelde vragen? Neem contact op met het Finish team. Benieuwd naar de prijs van uw dak- en of wand? Gebruik de Finish dak- en wand configurator en vraag een offerte aan.